همه چیز در مورد شیرآلات آشپزخانه

رقابت میان تولیدکنندگان مختلف باعث شده تا انواع شیرآلات آشپزخانه در جنس ها و طراحی های مختلف ساخته شود. در نگاه اول بنظر می رسد که وظیفه این ابزار تنها تامین و توزیع آب گرم و سرد برای شستن ظروف، میوه و سبزیجات، دست ها و غیره است. اما امروزه اهمیت شیرآلات آشپزخانه از این وظیفه فراتر رفته است.

به عبارتی دیگر شیرآلات نقش مهمی در نما و زیبایی آشپزخانه شما دارند. به همین دلیل است که در بازار شاهد سبک های مختلفی از شیرآلات آشپزخانه هستیم. وجود این تنوع باعث می شود تا انتخاب شیرآلات مناسب برای شما راحت نباشد. در این مقاله تصمیم گرفته‌ایم تا همه چیز در مورد انواع شیرآلات آشپزخانه را برای شما به تفصیل شرح دهیم.

نحوه اتصال انواع  شیرآلات آشپزخانه به دیوار

در مورد نحوه اتصال شیر آب، همه انواع شیرآلات آشپزخانه در سه دسته زیر قرار می گیرند:

اتصال به سینک:

انواع شیرآلات آشپزخانه

در این نوع اتصال شیر آب مستقیما به سینک ظرفشویی متصل می شود. در این حالت اگر سینک ظرفشویی شما تک قلو است، ناحیه اتصال سینک به شیر را به لحاظ تعداد حفره‌های موجود چک کنید. همه شیرآلات جدید معمولاً در انواع یک تا چهار حفره ای تولید می شوند.

اگر تعداد حفره های شما زیاد است و به تمامی آنها نیاز ندارید، به دنبال شیر آبی باشید که دارای یک صفحه پوششی است و حفره های بلا استفاده را می پوشاند. معمولا چنین سینک هایی انتخاب شما را برای شیرآلات آشپزخانه محدود می کند.

اتصال به پیشخوان:

انواع شیرآلات آشپزخانه

در این نوع اتصال، شیرآلات آشپزخانه مستقیماً روی پیشخوان  نصب می شوند. طبیعتا سینک در زیر پیشخوان و شیرآلات قرار می گیرد. در مورد این مدل از اتصال، همیشه بین دیوار و شیرآلات به اندازه یک انگشت فاصله بگذارید تا بتوانید ناحیه پشت شیر را به راحتی تمیز کنید. این مدل ظاهر زیبایی دارد و با سبک دکوراسیون معاصر هارمونی خوبی را ایجاد می کند.

اتصال به دیوار:

انواع شیرآلات آشپزخانه

در این دسته شیرآلات آشپزخانه به دیوار متصل می شوند. هنگام نصب بایستی فاصله مناسب شیر تا سینک را به‌خوبی تنظیم کنید تا باعث پاشش آب به بیرون نشود. این تنظیم در مورد سینک های دوقلو سخت‌تر هم می‌شود و همچنین در زمستان احتمال یخ زدن آب در لوله وجود دارد. اما تمیز کردن پشت پیشخوان راحت‌تر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *