شیرآلات کم مصرف

ممکن است زیبایی ظاهری و تنوع طرح‌ها، عامل بسیار تاثیرگذاری در انتخاب مشتریان باشد اما با توجه به تغییرات اقلیمی در برخی کشورها، عامل کم مصرف بودن هم در کنار این عوامل قرار گرفته و در انتخاب مشتریان تاثیر گذار شده است. در همین راستا طراحان و تولید‌کنندگان شیرآلات بهداشتی در راستای سیاست‌های کلان کاهش مصرف آب، دست به کار شده‌اند تا با طراحی‌های جدید، مصرف مایع حیات را به حداقل خود برسانند و به تولید شیرالات کم مصرف بپردازند.

صرفه جویی آب با شیرالات کم مصرف:

در ادامه مقاله انواع شیرالات کم مصرف را به شما معرفی می نماییم با ایران نوید همراه باشید

شیرالات هوشمند

در راستای صرفه جویی در مصرف آب می توان از شیرآلات هوشمند چشمی که بر مبنای ارسال و دریافت نور مادون قرمز و بدون تماس دست و تنها با قرار دادن دست در میدان دید سنسور‌های مادون قرمز‌، شروع به کار می‌کنند یاد کرد‌. استفاده از شیرآلات هوشمند می تواند تا ۷۰ درصد در صرفه جویی در مصرف آب تاثیر گذار باشد و تا ۱۰۰ درصد باعث افزایش بهداشت و پاکیزگی فردی می‌شود‌. به‌ طوری که در برخی تولیدات جدید سالانه ۵۰۰ لیتر آب صرفه‌ جویی می‌شود که این امر به دلیل توان بالای این نوع شیرها در مدیریت مصرف آب است.

دوش‌های کم مصرف

شیرالات کم مصرف

حدود ۳۰ درصد از مصارف خانگی مربوط به مصرف آب توسط شیر حمام است‌. مقدار آب مصرفی در شیر دوش حمام بستگی به عوامل مختلفی نظیر خصوصیات رفتاری فرد‌، شدت جریان و مدت زمان دوش گرفتن و تکرار آن دارد‌. برای رفع این مشکل می‌توان از دوش‌های کم مصرف یا نصب محدود کننده‌های جریان در روی خط ورودی استفاده کرد‌. یک نمونه از این سر دوش های کم مصرف، سر دوش های با ترکیب آب و هوا است که بوسیله آن قطرات آب بدون گسستگی مثل یک باران تند بر بدن مینشینند. این دوش هوای محیط را با آب دوش مخلوط کرده، فشار مطلوبی به آب میدهد و حالت باران را شبیه سازی میکند.

فلاش تانک ها و میزان مصرف آب

یکی از نکاتی که در استفاده از فلاش تانک باید مورد توجه باشد، میزان آب مصرفی است. آمارها نشان می دهد که در استفاده از سرویس بهداشتی، ۸۰ درصد هدروی آب داریم. سیفون های معمولی و قدیمی که برای نظافت کاسه توالت استفاه میشوند در هر بار تخلیه بین ۱۲ تا ۱۶ لیتر آب مصرفی را هدر میدهند. این در حالی است که در اغلب موارد این کار با حجم آبی معادل نصف این مقدار هم امکان پذیر است و میتوان با کاهش حجم آب خروجی از فلاش تانک ها حتی با قرار دادن اجسام خارجی که در نقش شناور عمل میکنند از هدرفت بیشتر آب جلوگیری کرد.

شیرالات کم مصرف

همچنین شناورهای خاصی وجود دارد که به شناور صرفه جویی مشهورند و با هزینه ناچیزی میتوانند فلاش تانک قدیمی شما را کم مصرف کنند. اخیرا برا اساس همین مکانیزم ساده یعنی کاهش حجم، فلاش تانک های دولگنه نیز طراحی و ساخته شده اند که دارای دو مخزن کوچک و بزرگ هستند و خروجی هرکدام از آنها جداگانه قابل تنطیم است. گفتهش میشود استفاده از فلاش تانک های دولگنه میتواند ۵۰ تا ۷۰ درصد در حجم آب مصرفی صرفه جویی به دنبال داشته باشد. البته این کاهش حجم بستگی به نوع برند دارد و به این ترتیب ممکن است در حجم کم ۵/۲ تا ۳ لیتر و در حجم آّب زیاد بین ۴ تا ۶ لیتر آب تخلیه کند که این میزان تخلیه کاهش ۳ برابری مصرف را نسبت به مدل های معمولی دارا است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *